1e bestemming bereikt - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu 1e bestemming bereikt - Reisverslag uit Tortola, Britse maagdeneilanden van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

1e bestemming bereikt

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

21 Maart 2013 | Britse maagdeneilanden, Tortola

De mannen zijn aangekomen bij de boot..

Gisteravond omstreeks 20h40 Nederlandse tijd de aankomst op Punta Cana
Gisteravond omstreeks 23h45 op San Juan
Vanochtend om 05h00 op de boot in Tortola.

Eerste vermelding was dat ze erg moe zijn van de reis. Elke douanedoorgang ging gepaard met uitgebreide controle van bagage, maar verder geen problemen.

Morgen moet de boot overgevaren worden naar een andere haven (deze is tijgevoelig; kan alleen verlaten worden bij hoog water én uiteraard is de ligplaats al weer vergeven), vandaar gaan ze alles klaarmaken voor vertrek.
De crewlijst is reeds door de douane afgestempeld, de avond voor vertrek komt er nog extra controle op de boot.

Vertrek, mits de boot goed bevonden wordt voor de overtocht, is uiterlijk maandag, liever eerder. Plan is dan om eerst richting Sint Maarten te varen (afhankelijk van wind en weer), om de boot een wat langere testvaart te laten maken -ong. 100 mijl, vergelijkbaar met de oversteek naar Engeland vanaf hier)

Tweede vermelding; er staat een licht briesje van ongeveer windkracht 3, en een aangename temperatuur.. Het is dat het daar nu nacht is, anders zou her zonnetje waarschijnlijk ook nog heerlijk schijnen. Ben niet jaloers (grrrr)

• 21 Maart 2013 - 18:06

G'DAY MATE:

Hoi Margreet, Leuk dat je ons op de hoogte brengt van het wel en wee van onze medeclubleden.
    Wij zijn natuurlijk benieuwd naar de zeemansverhalen en wachten met spanning af op de eerste fotos van bijvoorbeeld een Humpback Whale of heel veel springende dolfijnen.

Groetjes van ons
    Dennis en agnes

• 22 Maart 2013 - 13:16

Maria Zaal:

Hallo Margreet,
    Frans is mijn kleine broertje. Je snapt dat ik dit op de voet ga volgen.
    Groet Maria