Palmen en Pasen - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu Palmen en Pasen - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

Palmen en Pasen

Door: Sicco

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

03 April 2013 | Anguilla, The Quarter

Tijdens het afgelopen Paasweekend zijn wij als crew van de Isle of Skye "noodgedwongen" op een rondtrip over St. Maarten geweest. In totaal was het ca.: 78km rijden en hadden we het gehele eiland gezien.

We begonnen in het Franse gedeelte bij Fort Louis welke een onneembare vesting te zijn geweest in de tweede helft vd 17e eeuw. Verdedigd door maar 20 soldaten en een commandant wisten zij oa. een Engelse invasie van 3 fregatten tegen te houden en werden de genomen krijgsgevangenen door...jawel de Nederlanders opgehaald :-)

Helaas ging een trip naar St. Barth niet door daar de J-Classe 100ft en groter wedstrijden al voorbij waren..

Wel zijn we bij de bovenliggende grote baai geweest om de markt over te struinen en als echte Nederlanders vaak in zware onderhandelingen waren om eea. aan te kopen voor ons thuisfront!!

2e Paasdag zijn we bij het beroemde strandje voor de start-landingsbaan van het St. Maarten vliegveld langs gegaan om heerlijk te snorkelen en de waanzinnige tavrelen te aanschouwen als er een vliegtuig binnen komt of vertrekt. (zie gestuurde Youtube link

Vanmorgen wakker geworden en gekeken of beloofde financiële steun tbv reparaties uit Duitsland gestort was... Neen dus en helaas dus wederom noodgedwongen een verloren dag met heel veel telefoonverkeer heen en weer..
In ieder geval hebben we als deadline as. maandag aangegeven voor vertrek richting Palma Mallorca. Mocht dit niet lukken.... dan zullen we als crew het eerste de beste vliegtuig naar Schiphol nemen. (zou natuurlijk jammer zijn maar we stellen ons nu als collectief even hard op richting de opdrachtgever(s)

Dit is het weer even voor nu en we'll keep you all posted.

• 03 April 2013 - 17:15

Piet Schol:

Beste Sicco en bemanning,

Wat een leuk eiland is St Maarten toch he , er kan daar gewoon een vliegtuig op je schouders landen.
    Wat nog vervelender kan zijn, is als je boot niet in orde is, mijn advies: ga niet met gebreken die plas over
    ik heb genoeg slecht weer meegemaakt op deze tochten, jullie hebben groot gelijk als de zaak niet in orde is, gewoon weer terug te vliegen.

Gr. Piet Schol