Almost ready to go - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu Almost ready to go - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

Almost ready to go

Door: Sicco

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

05 April 2013 | Anguilla, The Quarter

Vrijdag 05-04-'13 UTC 13:23

Nadat we afgelopen woensdag en donderdag eindelijk de beloofde financiële ondersteuning mochten ontvangen, zijn we dan ook enorm druk geweest om de Isle of Skye AC waardig te maken en vol te proppen met 40 dagen eten en drinken voor 5 personen. Tevens de dieseltank afgetankt en als extra nog eens een kleine 400ltr diesel in jerrycans geladen.

Om te voorkomen dat we uitdrogen ook nog eens 400 ltr drinkwater ingeslagen bovenop de gevulde watertanks met daarin ruim 800 ltr water.

Al werd in het voortraject duidelijk verteld dat de boot AC waardig was, bleek na onze proefvaart van de BVI naar St. Maarten dat de boot eigenlijk AC bodemwaardig was.

Uiteindelijk hebben we ca.: 80 punten aan het schip moeten verbeteren, repareren of vervangen.

Dingen als bijv;

- Alle rompramen opnieuw gemonteerd en afgekit en zo ook alle klepramen,

- Bilgepomp vervangen,

- Schroef vervangen,

- Furlin grootzeilsysteem geheel vervangen,

- Koelbox compressor geheel vervangen,

- Log meter vervangen,

- Genua halshoek vervangen en het zeil op div. plaatsen laten verstevigen,

- Stoomlicht gerepareerd,

- Div. afsluiters gerepareerd,

- Toiletpomphuis voorste toilet vervangen,

- Buiskap gerepareerd,

- Alle lieren en de Genua furlex schoongemaakt en opnieuw gesmeerd,

- 3 valstoppershendels vervangen,

- Reddingsstaak (joon) aangebracht,

- Reddingsdrijflicht gerepareerd,

- Reddingsvesten gecontroleerd en 3 stuks moeten voorzien van nieuwe patronen en zouttabletten,

- Accu's gecontroleerd en allemaal vast gezet (stonden allemaal gewoon los),

- Reserve lierhendel aangeschaft,

- Reserve schoot aangeschaft,

- Bulletalie aangebracht,

- 2e hands dinghy gekocht daar bijgeleverde dinghy nog lekker dan een vergiet bleek te zijn,

- Buitenboordmotortje gerepareerd,

- Roerblad speling weggehaald,

- BB stuurwiel spaken vastgelast,

- Olie lekkage turbo gerepareerd,

- Alle filters vervangen alsmede de impellor,

- Div. slangenklemmen vervangen of aan moeten brengen daar deze gewoon ontbraken,

- Complete mast verstaging afgesteld (ook de D1 verstaging) daar de mast ca.: 4cm onderaan het want scheef bleek te staan,

- etc. etc. etc.

Totaal hebben we daar met z'n allen ruim 2 weken over gedaan maar is de boot dan nu zover...?!

Om zeker te zijn dat we niets over het hoofd hebben gezien of wellicht niet goed hebben gerepareerd gaan we morgen 06-04-'13 om UTC 15:00 uur naar buiten om op zee voor St. Maarten de boot eens flink op haar "donder" te geven.

Vandaag zijn Hans en Clemens op een duiksafari terwijl Frans, Marc en ik de laatste puntjes nalopen en de laatste inkopen een plekje geven.

Morgen gaan Frans en Marc de gehele middag op duikles en zal ik samen met Hans en Clemens de proefvaart ondernemen.

Mocht de boot geen gekke dingen meer vertonen dan leggen we haar voor anker in de Simson Bay om Zondag 07-04-'13 om ca.: UTC 12:00 uur de AC in te zetten richting Palma Mallorca....
Maar zodra het zover is zal ik nog een laatste stukje voor het blog schrijven. Foto's volgen ook nog.

Vanmiddag UTC 21:00 uur met z'n allen naar Lagoone's voor het Happy Hour en nog even chillen en feesten met de vele andere Nederlanders die zich daar dan bevinden. Avondeten wordt dan wederom bij de Chinees, erg lekker en veel voor hééél weinig! ;-)

• 05 April 2013 - 18:49

Joke & Nico Keizer:

Lekker genieten van de overtocht en een behouden vaart.

Groetjes,

Joke & Nico
    "ENYA"

• 05 April 2013 - 19:07

Annemarie:

Kortom een nieuwe boot dus! :p
    Behouden vaart mannen en geniet van deze mooie ervaring! Xxx

• 05 April 2013 - 19:19

Thea:

Dag Frans en alle opvarenden, leuk om over jullie te lezen. Ik merk dat het tot nu toe best hard werken en repareren is geweest. Maar gelukkig gaat de reis dan toch beginnen.
    Zelf heb ik al een aantal dagen van Nel mogen genieten. Zij heeft me door een paar moeilijke dagen heen geholpen.
    Ik wil jullie een mooie en goede reis wensen. Geluk.
    Hartelijke groet Thea

• 05 April 2013 - 19:21

Claus Lemmer:

Hallo, ich wünsche euch eine gute und schöne reise über den großen teich.
    Viele grüße Claus

• 05 April 2013 - 19:31

Piet Goverse:

Geniet van jullie overtocht in de gereviseerde boot!! Houd rekening met koude nachten en een behouden vaart toegewenst uit Medemblik. Lokaal 4 graden en een schrale ooste wind.
    Met hartelijke groet,

Piet Goverse
    Leeuwke

• 05 April 2013 - 19:44

Marcel:

Hé zeerobben,
    Mooi dat jullie toch aan de grote oversteek kunnen gaan beginnen.
    Ik wens jullie veel voorspoed en een behouden vaart.

Marcel

• 05 April 2013 - 22:34

Sidney Van De Stouwe:

Greeth en Sidney wensen jullie een geslaagde proefvaart en een confortabele, veilige crossing.

• 05 April 2013 - 23:06

Willy:

HOI Sicco!
    Net je laatste blog gelezen. Ik had al eerder van Jan eea erover gehoord. Ik hoop dat alles goed zal gaan en dat jullie een verantwoorde en vooral veilige AC kunnen maken. Zien we elkaar daarna gauw een keertje met een BBtje om de verhalen te horen. TAKE CARE !!!

• 06 April 2013 - 06:24

Anneke En Jacques Koorn:

Een behouden terugvaart Sicco namens de hele schoonfamilie en de top van de mast aan de bovenkant houden

• 06 April 2013 - 17:50

Jelke:

Hallo Allemaal,
    Jullie hebben een enorme klus geklaard. De lijst is indrukwekkend. Frans, vanmiddag is Nel "even" komen buurten. Het was heel gezellig. Ik wens jullie een heel goede vaart. De wind is wat tegen maar jullie hebben zeker de ruimte om te kruisen. Niet teveel naar het noorden want daar zitten heel wat depressies.
    Groeten van Jelke

• 09 April 2013 - 00:55

Reyn:

Hallo Frans en collega's. Leuk om jullie belevenissen te lezen en mee te leven. Jammer dat Donny en Michel (mijn zwager en zus) die normaal op St. Maarten wonen nu tijdelijk hier cq in Malta zijn, anders had een bakkie er wel af gekund. Veel succes met de tocht!! en veel groeten!!!