De tweede etappe - Reisverslag uit Horta, Portugal van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu De tweede etappe - Reisverslag uit Horta, Portugal van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

De tweede etappe

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

30 Juli 2013 | Portugal, Horta

Na de veelbewogen reis van de Britse Maagdeneilanden naar de Azoren volgt toch uiteindelijk nog het resterende gedeelte van de oorspronkelijke trip.

Zelfde boot, andere bemanning, en zeker ander weer...

Door opstartproblemen met mijn computer niet eerder blog kunnen plaatsen, dus meerdere dagen samengevat voor nu:

Woensdag 24 juli
Voorspoedige vlucht gehad, vandaag druk geweest met ons lijstje van reparaties om te kunnen vertrekken naar Palma Mallorca. Wasjes- heel veel wasjes- gedaan we werden vergeleken met huisvrouwen, brrr. Alle matrasovertrekken zijn nu schoon, de boot is van binnen volledig schoon gemaakt. Het zout is voor 90% uit de boot verdwenen en het ruikt er nu zelf weer fris. Hopelijk worden morgen de 2 stuurwielen, de genua en de babystag weer gemonteerd zodat wij overmorgen de oceaan kunnen gaan oversteken. Het weer is uiterst aangenaam 24 a 26 graden met een verfrissende wind vanaf zee.

Donderdag 25 juli
Zojuist het laatste puntje van Sao Miguel voorbij, nu 922,4 nm te gaan tot Gibraltar

Vrijdag 26 juli
pos: 37.51.696n 22.53.050w. Cog:090. Sog: 5.5kn. Zeer kalme zee, wel veel zon maar geen wind. Varen met motor bij. Maar heel veel lol samen

Zaterdag 27 juli
Mooi weer, nog steeds weinig wind maar erg gezellig aan boord.

Zondag 28 juli
pos: 37.53.784n 17.56.092w @10:28 UTC, nog maar 395nm afgelegd ivm gemiddeld 5kn wind derhalve motor de gehele tyd by.wel lekker zonnetje

Maandag 29 juli
pos: 37.51.238n 16.12.803w @02:35 UTC

• 30 Juli 2013 - 17:09

Jan Jaap:

Goede vaart! Pas op dat je in Gibraltar aan de goede kant gaat liggen, anders ben je je mast kwijt...!!! ;-)

• 30 Juli 2013 - 17:57

Annemarie:

Behouden vaart heren!!!
    En bert jan muziek vol uit en gaan met die banaan!!!! :p
    Xxx