Puerto Caleta de Vélez - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu Puerto Caleta de Vélez - Reisverslag uit Vélez-Málaga, Spanje van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

Puerto Caleta de Vélez

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

04 Augustus 2013 | Spanje, Vélez-Málaga

We zijn rond 18.00 uur aangekomen in Puerto Caleta de Vélez.

We hoefden maar 10 mijl, maar uiteindelijk was alle wind op.
Gelukkig dreef de stroom ons nog de goede kant op.
Tot onze vreugde kregen we een sleep van een boot naar de haven van Caleta de Vélez,maar.......rust er een vloek op de Isle of Skye??

In het zicht van de haven kreeg de "sleepboot" pech.
Lagen we allebei stil.
De kustwacht kwam zeer geagiteerd aanvaren, we mochten hier helemaal niet stil gaan liggen.
Na wat uitleg werden we alsnog (beiden) de haven binnengesleept.

We liggen nu naast de hijstoren, hopelijk kunnen we morgen om 9 uur direct in de takels.
We gaan nog informeren of er misschien direct een 3-schoepen schroef beschikbaar is, en er ook op gezet kan worden. Dat scheelt straks weer behoorlijk tijd als er geen wind is.

Doordat de motor niet draaide is de koelkast niet meer zo koel en zo.
Denk je, hoi haven, walstroom. Neeeeee, er zit een storing in de walstroom aansluiting, waarschijnlijk door de eerdere zoutwaterbaden. Komt wel allemaal weer goed als de motor weer kan draaien.

We gaan vanavond even lekker eten en morgen weer met goede moed aan de slag.

• 05 Augustus 2013 - 08:30

Van Ekris:

Mannen, soms zit het mee en.....soms zit het tegen en zo te lezen, zit het niet mee, maar na regen komt zonneschijn en komt alles vandaag in orde,

veel sucses hoor Pa en Ma.

Verslag uit: Spanje, Vélez-Málaga

bavaria 50

5 mannen met 1 missie: De bavaria 50 genaamd 'Isle of Skye' overvaren van Tortola (BVI) naar Mallorca (Spanje).. Een tocht van ca 4000 mijl, over zee, voortgedreven door wind en water..

Actief sinds 18 Maart 2013