Log 26/4, dag 17 - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu Log 26/4, dag 17 - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

Log 26/4, dag 17

Kaartje voor de liefhebbers;

• 27 April 2013 - 00:42

Jan A Dunnewind:

Beste mannen,
    Ik heb het al eerder gevraagd, maar uit welke hoek komt de wind steeds.
    En wat zijn jullie plannen in/na Madeira?
    Succes en een relaxter vervolg gewenst.
    Groet,
    Jan

• 27 April 2013 - 08:37

Greta Stulgies:

jongens ik wens jullie de laatste 760 mijl goede zeilwind en ik verheug me op jullie terug komst kusjes van en iedereen die jullie kennen

• 27 April 2013 - 09:22

Jan

download het gratis grib programma op www.zygrib.org en je kunt met de positie van de isle of sky heel makkelijk uitvinden wat voor wind er rondom de boot heerst. (let op dit zijn grib files met voorspellingen die redelijk goed zijn maar het blijven voorspellingen. :-)

• 27 April 2013 - 09:32

zelf ook even gekeken via de grib files en volgens mij krijgen ze inderdaad de komende dagen beter weer.
    Eerst windkracht 3 halve wind en later 4-5 ruime wind. Als de golven dan ook wat rustiger worden zouden de mannen voor Funchal wat bij moeten kunnen komen. Het is me het avontuur wel.

• 27 April 2013 - 10:34

Bert Jan:

Nou dat was wat, door het oog van de naald? of was het het oog (bijna) van de storm, of misschien wel beide!!!
    Voorlopig een matig windje uit zw dat in de loop van de komende dagen waarschijnlijk gaat krimpen naar o.
    Mocht er recht tegen de wind in gekruist moeten worden kies dan als eerste voor de zuidelijke slag, boven de 33 N loop je kans weer in een windveld van 6bft terecht te komen. (restje van het front waar jullie net uit komen)
    In ieder geval een goede en behouden vaart toegewenst en straks in de eerste de beste haven lekker douchen.

groetjes, bj