Toch iets langer bezig - Reisverslag uit Virgin Gorda, Britse maagdeneilanden van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu Toch iets langer bezig - Reisverslag uit Virgin Gorda, Britse maagdeneilanden van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

Toch iets langer bezig

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

24 Maart 2013 | Britse maagdeneilanden, Virgin Gorda

Het klaren ging erg snel, rond 20h45 klaar en op weg naar een mooi ankerplaatsje voor een laatste zwempartij, diner, afscheid van de Maagden..

Blijkt dat de schroef waarschijnlijk geen zin had in zo'n lange reis; deze was bijna verloren.
Uitgelegd (ik hoop dat ik het goed heb begrepen) De mazzel is geweest dat de borgpen dusdanig verweerd en daardoor uitgezet was dat de schroef daardoor nog op zn plek is blijven zitten, maar grote kans dat deze onderweg ergens de geest had gegeven (klinkt bekend :-)).
Terug naar Gorda, helaas kan het schip nu niet uit het water gehaald worden -weekend- dus er komt zo snel mogelijk een duiker om het euvel zo goed mogelijk te verhelpen. Op St. Maarten wordt dan het schip toch uit het water gehaald, kunnen ze meteen de giga aangroei verwijderen.
Foto's (ook die van onderwater) volgen nog, maar op het moment is er geen internet.

I'll keep you posted!

• 24 Maart 2013 - 09:24

Henk:

Ha die Sicco,

Ik ben nog steeds niet jaloers hoor.,,,,,,,
    Maar die schroef, dat klinkt me ergens vaag bekend in de oren :) :)
    Was dat ook niet met een 50???

Succes en we kunnen niet wachten op de foto's

Groet
    Henk

• 24 Maart 2013 - 15:37

Dorothé:

Hey oceaanvaarders,
    Ik snap wel dat het volop genieten is op die eilanden, maar gaan we de oceaan nog op?
    Groetjes en een hele goeie vaart,
    Dorothé.

• 25 Maart 2013 - 20:45

Jaap Kuijpers Wentink:

He mazzelaars,

Heel veel plezier op deze leerzame tocht. Prachtig varen op de Carribean. Ben benieuwd naarde verhalen.
    Groet,
    Jaap

• 26 Maart 2013 - 09:32

Jelke:

Hallo Frans e.a..
    Een geluk dat jij het nu al gemerkt heb. Op Sint Maarten (prachtig Nederlands eiland) zullen zij het zeker i.o. kunnen maken. Ik ben en blijf heel jaloers. Goede vaart en tot de volgende mail.
    p.s. wil je regelmatig de positiecoördinaten opgeven.
    Groeten van Jelke

• 26 Maart 2013 - 16:18

Han Kleyn Winkel:

Hoi Frans e.a.
    Ook ik ben een beetje jaloers. Zit hier maar achter de computer .. Buiten een koud (gevoelstemperatuur -10 C). Helaas heb ik nooit leren zeilen .. Lijkt me we erg leuk ..
    Goede en behouden vaart,
    Han kleyn Winkel (buurman en danscollega van Frans)