St. Maarten jarig? Nee... - Reisverslag uit Antigua, Antigua van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu St. Maarten jarig? Nee... - Reisverslag uit Antigua, Antigua van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

St. Maarten jarig? Nee...

Door: Margreet

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

27 Maart 2013 | Antigua, Antigua

In een rechtstreekse lijn 15 uur varen, werd opkruizen en ongeveer 25 uur varen..

De overtocht van Gorda Island naar Sint Maarten was er 1 met continue wind tegen, golven van 3 mtr en af en toe stroming. Ingehaald/gepasseerd door jaloersmakende jachten -50 ft lijkt dan niets meer voor te stellen..
19h00 vertrokken onze tijd, de volgende dag pas omstreeks 18h15 een berichtje; bestemming al sinds zonsopgang in zicht, maar verwachten nog 4 uur erover te doen..
Om 20h45 dan het verlossende antwoord; ze lagen voor de Simson brug te wachten om de haven in te mogen, zou over 2 uur open gaan.

Tijdens de overtocht weer genoeg werk verzameld om te doen voordat de grote overtocht gedaan kan worden, dus veel van het weer en de omgeving genieten zit er niet in. Toch zonde, als je die foto's ziet!

Nog wel het eerste feestje gevierd gisteravond; Sicco is jarig, en geen feestje compleet zonder? Juist, feesthoedjes..

Binnenkort weer een update!

• 27 Maart 2013 - 14:29

Carel Scholtes:

Leuk om de verslagen te lezen en de reis te volgen. Waar kan ik de foto's bekijken?

Groetjes, Carel

• 27 Maart 2013 - 14:31

Bavaria 50 Isle Of Skye:

Jemig Carel, niet zo snel :-) staan er nu op

• 27 Maart 2013 - 15:33

Henk:

Ziet er mooi uit. Sicco, van harte....

Groetjes,
    Henk & Carla

• 27 Maart 2013 - 15:40

Jan A Dunnewind:

Hallo crew, in het bijzonder Sicco!
    Sicco gefeliciteerd met je verjaardag. Er zijn mindere plekken op aarde om je feestje te vieren!
    En succes met de onderhoudsklussen.
    Overigens ligt onderhoud en vaarklaar maken binnenkort ook weer op mijn bo(or)dje.

Wat is overigens de naam van jullie bootje; kan ik eens gaan spieken op marinetraffic.
    Of hebben jullie de AIS uitgeschakeld i.v.m. douaneperikelen......?!?!

Groeten,
    Jan ( & Wil).

• 27 Maart 2013 - 15:52

Fred Van Leeuwen:

Sicco gefeliciteerd!!!!

Overigens mag de eigenaar van de Bav50 blij zijn met de professionele bemanning om zijn boot op verantwoorde wijze klaar te maken voor de overtocht! En de zon en temperatuur gun ik jullie van harte!....."......."

• 27 Maart 2013 - 16:21

Jan En Jorina + Kids :

Het zwagert van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 27 Maart 2013 - 16:33

Bert Van Baardwijk:

He Sicco,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag...
    Mooie, jaloersmakende omstandigheden daar. Ik hoop dat jullie ook nog een beetje halve of bakstagwind gaan krijgen, want anders ben ik bang dat we je bij het PiWe niet zullen zien !!

Hier in NL is het maar behelpen, ik zou graag voor het paasweekend alles al klaar hebben gehad, maar vrees dat ik dit weekend meer met boot klaar maken bezig zal zijn dan met zeilen. We gaan het in elk geval proberen en blijven jullie volgen.

grtz,

Bert

• 27 Maart 2013 - 17:28

Piet Schol:

Ha Sicco,
    Van harte gefeliciteerd, wat een boot is dat he zo'n 50 voeter!!
    Het lijkt mooi weer, goede vaart en ook een zeemansgroet aan de crew.
    Piet Schol

• 27 Maart 2013 - 18:56

Dorothé:

Ha kapitein Sicco,
    Hartelijk gefeliciteerd en een hele fijne zonnige verjaardag!
    Bewaar je je feesthoedje voor 9 april?
    Dan is Hans n.l. jarig!!!

Groetjes aan de hele bemanning,
    Dorothé.

• 27 Maart 2013 - 20:29

Nel:

Sicco,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, zie dat jullie toch tijd gehad hebben om het te vieren.
    Passen jullie een beetje op Frans? Ik heb begrepen dat hij niet zo goed met de zon om kan gaan.:)
    Groetjes aan allemaal.
    Nel