We go! - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu We go! - Reisverslag uit The Quarter, Anguilla van bavaria 50 of Skye - WaarBenJij.nu

We go!

Door: Sicco

Blijf op de hoogte en volg bavaria 50

06 April 2013 | Anguilla, The Quarter

06-04-'13 UTC 13h50,

Vandaag de boot nogmaals helemaal doorgelopen en de laatste puntjes op de I gezet. Ze is er, net als wijzelf, helemaal klaar voor.

Plannen zijn gemaakt en kunnen altijd worden aangepast aan de omstandigheden.. derhalve hebben we voor wat laatste extra (verdiende) rust ervoor gekozen om de proefvaart de schrappen en morgenochtend om UTC 15h00 te vertrekken met koers Palma Mallorca. Mocht er toch nog iets tijdens de eerste 100 NM gebeuren, kunnen we altijd nog naar St. Maarten terugkeren en zelfs later nog, indien nodig, uitwijken naar Bermuda.

Vanavond na het eten houden we onze dagelijkse teampraat en zullen de veiligheids procedures, hygiëne ab etc. worden doorgenomen.

Wachtschema is bepaald op 4 uur op en 6 uur af waarbij er continu 2 man dienst draaien.

Elke middag om 16h00 onze tijd, houden wij met z'n allen in principe (is nml. weersafhankelijk) een kuippraatje, wordt er daarna gekookt en gegeten om voor zonsondergang weer op volledige geüpdate sterkte te zijn.

Dagelijks zullen wij om UTC 13h00 de laatste Gribfiles downloaden via de SATphone om zeer accuraat op het weer te kunnen navigeren.

Tevens zullen we om de 2 dagen een SMS naar Margreet sturen met de laatste info, welke zij vervolgens op het blog zal plaatsen. Deze berichten zullen vrij beknopt zijn ivm. de datakosten die daaraan verbonden zijn.

Je moet dan denken aan;
- Pos: (positie schip op de kaart in N-E),

- COG: (Koers over de grond),

- SOG: (snelheid over de grond),

- WS: Windsnelheid in knopen,

- GH: Golfhoogte,

- beknopte tekst hoe het gaat.

Namens de gehele crew wil ik een ieder die ons blog volgt en soms ook een reactie plaatst enorm bedanken voor jullie interesse, steun en medeleven en houden we jullie van onze vorderingen op de hoogte.

Wanneer we weer internet hebben, zullen we natuurlijk ook het nodige fotomateriaal opsturen.

Dit is het weer voor nu en tot aan de overkant! :-)

Sicco.

• 06 April 2013 - 21:09

Carel Scholtes:

He mannen, ik wens jullie een goede vaart en geniet van de omstandigheden!

Groet,
    Carel

• 06 April 2013 - 21:27

Bert Van Baardwijk:

Mooi werk, uiteraard een zeer behouden vaart gewenst. Erg interessant om jullie te volgen, goede aanpak so far, grtz en hopelijk tot het PiWe, Bert en Lizette

• 06 April 2013 - 21:57

Henk Stavenuiter:

Succes

• 06 April 2013 - 22:25

Jan Jaap:

Succes en veel plezier! Jaloers!

• 06 April 2013 - 22:56

Eugene Millenaar:

Mannen, geniet van de reis en een behouden vaart!

• 06 April 2013 - 23:33

Renalda:

Het Sicco, ik wens jou en de crew een goede vaart! Veel plezier en kom weer veilig thuis! :-)

• 07 April 2013 - 07:05

Olga En Arthur:

Mannen, alle succes van de wereld toegewenst! Behouden vaart en kom veilig naar de overkant. Toi toi,
    Olga en Arthur

• 07 April 2013 - 08:58

Kees Jonker:

Heel veel succes Boy's!! Veel plezier en behouden vaart!!
    Erna en Kees.

• 07 April 2013 - 10:32

Dorothé:

Hey oceaanvaarders,

Eindelijk gaat het avontuur dan echt beginnen!!
    Ik wens jullie een hele goede, mooie vaart , pas goed op jezelf en op elkaar, en kom veilig aan op Mallorca !
    Geniet ervan en hopelijk tot gauw.

Groetjes, Dorothé.

• 07 April 2013 - 11:16

Greta Uit Lemmer:

Ik wens jullie een goede reis en altijd een hand water onder de kiel een kusje voor de hele bemaning van mij denk ook aan het thuis vrond die leven mee groetjes greta

• 07 April 2013 - 13:06

Ruud:

Vanaf de Houtribhaven wens ik jullie een voorspoedige wind welke altijd in de goede hoek zal staan,en een behouden vaart.

• 07 April 2013 - 15:34

Ria Stavenuiter:

Met een "nieuw" schip moet het allemaal goedkomen, goede vaart, geniet ervan groetje Ria Stavenuiter

• 07 April 2013 - 17:07

Erik:

heeeeel veeeel succes ik ben benieuwd naar de foto's, en hoop dat de wind mee zit.
    ik hoop dat jullie een beetje snel terug zijn.

groeten Erik

• 07 April 2013 - 17:07

Erik:

ik hoop dat jullie een beetje snel terug zijn.

groeten Erik

• 07 April 2013 - 21:06

Jan :

Behouden vaart en veel genoegen onderweg!!

• 07 April 2013 - 21:06

Jan :

Behouden vaart en veel genoegen onderweg!!

• 07 April 2013 - 21:15

Hans Rentema:

Behouden vaart en vaar blind op elkaar .

Hans